پیشی گرفتن هوآوی از سامسونگ

 

با پیشی گرفتن هوآوی از سامسونگ، هوآوی به رتبه اول پروفروش‌ترین گوشی‌هوشمند دست‌یافت

طبق گزارش موسسه Counterpoint Research رشد 11درصدی فروش هوآوی در چین، به این برند کمک کرد تا از سامسونگ پیشی بگیرد و در بازار جهانی تلفن‌های هوشمند پیشرو باشد. این در حالی است که هوآوی به دلیل اعمال تحریم‌های از سوی آمریکا با مشکلاتی روبه‌رو شده بود. اما این فشارها باعث نشد تا این برند چینی از رسیدن به هدفش در بازار بازبماند.

هوآوی در ماه آوریل 2020 برای اولین بار کمپانی سامسونگ را پشت سر گذاشت و قبل از آن نیز دومین برند پرفروش دنیا بالاتر از اپل قرار داشت.

 

تارون پاتاک، معاون تحقیقاتی Counterpoint، با اشاره به چگونگی هدایت هوآوی، خاطرنشان کرده که با شیوع ویروس کووید19 در چین و سایر مناطق دنیا، هوآوی که بیشتر در بازار داخلی فعال بوده، توانسته در سرزمین مادری خود به فروش خیلی خوبی برسد و باقی برند‌ها که بازار آنها بیشتر خارج از چین است با کاهش فروش محصولات خود روبه‌رو شدند. تقریبا نیمی از (47درصد) بازار چین در اختیار هوآوی قرار دارد.

هوآوی در برخی از بازارهای اروپای شرقی مانند روسیه و اوکراین عملکرد خوبی داشته است. اما برای دستیابی به بازار سایر کشورها با مشکلاتی ناشی از تحریم‌ها روبه‌رو است.

این تحریم‌ها باعث کاهش 40‌درصدی فروش محصولات هوآوی در اروپا نسبت به سال 2019 شده تا این شرکت در اروپا جایگاه خود را در اختیار شیائومی قرار دهد. اما در مجموع محموله‌های هوآوی تنها 3درصد از میزان فروش محصولات جهانی کاهش داشته است.

در ماه آوریل در مجموع ۶۹.۳۷‌میلیون دستگاه گوشی هوشمند در دنیا به فروش رفت که سهم هوآوی از آن، نزدیک به ۱۵‌میلیون دستگاه است.

با این موفقیت هوآوی توانست دراین ماه 21.4‌درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را در اختیار بگیرد و سامسونگ را با سهم 19‌درصدی پشت سر بگذارد.

اخبار تغییرات فروش جهانی گوشی‌های هوشمند و به‌روز‌ترین تحولات آن از جمله به‌روز شدن فناوری‌های جدید آن تحت نظر بای چک است و شما می‌توانید برای تهیه اقساطی انواع گوشی‌های هوشمند از برندهای مختلف با آگاهی از شرایط خرید اقساطی در بای چک یا یکی از فروشگاه‌های طرف قرارداد بای چک ثبت‌نام کنید.